Rotary is een serviceorganisatie

met 1,2 miljoen leden

verspreid over de ganse wereld.

Een samenwerking

Om deze speciale avond mogelijk te maken, werken vertegenwoordigers van 12 verschillende clubs samen om deze voor de bereiden.

Dit zijn deze Rotary Clubs: Antwerpen, Antwerpen Amerloo, Antwerpen MetropoolAntwerpen Noord, Antwerpen Oost, Antwerpen Park, Antwerpen Ring, Antwerpen Voorkempen, Antwerpen West, Antwerpen Wilrijk-Terbeke, Antwerpen Zuid, Antwerp.International

Rotary Feiten

Rotary werd opgericht in Chicago door Paul Harris op 23 februari 1905. Wereldwijd telt Rotary meer dan 1.200.000 leden verdeeld over meer dan 33.000 clubs.

Het doel van Rotary

Het doel van elke Rotaryclub is mensen uit verschillende beroepen bij elkaar te brengen, vriendschap te bevorderen, hoogstaande ethische waarden in persoonlijk leven en beroepsleven na te streven, en sociaal dienstvaardig te zijn.

Rotary & Studiebeurzen

studiebeurzen per jaar
$mio
om lokale economieën te laten groeien
$mio
aan waterprojecten en sanitaire voorzieningen

Een concreet voorbeeld

Een voorbeeld van sociale dienstvaardigheid is wel het PolioPlus programma dat door Rotary International werd opgestart in 1985. Door de inspanningen van Rotariërs wereldwijd werd inmiddels meer dan 10 miljard USD verzameld, waarvan 1,5 miljard USD afkomstig van de fundraising activiteiten van de Rotary clubs zelf. Samen met haar partners heeft Rotary inmiddels de gevallen van polio wereldwijd verminderd met 99%!

Polio