De Jongerenafdeling van Rotary

Rotaract is de jongerenafdeling van Rotary International voor jongeren van 18 jaar en ouder. Rotaract werd opgericht in 1968 in de Verenigde Staten

Wat is Rotaract?

De naam Rotaract is de afkorting van ROTARY in ACTion. Vandaag telt Rotaract meer dan 7.500 clubs en 173.000 leden.

De leden van een Rotaract club zijn jonge professionals – werkende zowel als studerende – van 18 jaar en ouder.

Rotaract beleven?

Bij Rotaract krijgen jongeren de kans om in een gezellige omgeving hun persoonlijkheid te ontplooien. Zij zetten initiatieven op voor individuen of voor groepen die bijdragen tot de solidariteit en internationale relaties.

Door hun inzet in deze projecten ontwikkelen de leden van Rotaract een uitgebreid netwerk. Ze leren er ook respect te hebben voor anderen en de noden, problemen en opportuniteiten te onderkennen van een mondiale samenleving.